Intrebari frecvente
Persoane fizice
Asigurare GAP
Cand au trecut mai mult de 6 luni (181 de zile) de la data primei inmatriculari a vehiculului, acesta nu mai este considerat nou in cadrul asigurarii GAP.
In cazul unui eveniment asigurat (adica dauna totala), trebuie sa platiti asiguratorului intreaga prima ramasa datorata (pana la sfarsitul perioadei de asigurare) in cadrul asigurarii GAP.
Asigurarea EuroGAP urmareste acoperirea din asigurarea Casco pentru autovehicule pentru daune totale aduse masinii. Odata ce asiguratorul Casco a platit despagubiri pentru daunele totale, asiguratorul GAP examineaza cazul si stabileste despagubirea acestuia. Va recomandam sa alegeti asigurarea Casco, care acopera o gama mai larga de riscuri. Asigurarea Casco trebuie incheiata la valoarea reala a masinii si nu la o anumita limita. Nu ar trebui sa existe nicio intrerupere a acoperirii Casco in perioada de acoperire a asigurarii GAP.
Suma asigurata este valoarea facturii de achizitie.
Diferenta dintre pretul de achizitie al masinii si valoarea sa actuala creste in timp. Cel mai mare risc pentru client este daca acesta sufera daune totale in anul 5. Adica beneficiul maxim din asigurare este la sfarsitul perioadei. Va sfatuim sa incheiati o asigurare pentru o perioada mai mare de 3 ani.
Exemple de excluderi: manipularea kilometrajului masinii; consumul de alcool de catre persoana asigurata; utilizarea vehiculului in alt scop decat cel specificat in contract.
Asigurarea GAP este reziliata la expirarea termenului specificat in polita. Cu toate acestea, el poate fi reziliat mai devreme in cazul unui eveniment asigurat - daune totale; in momentul schimbarii dreptului de proprietate asupra vehiculului sau a unei alte rezilieri a contractului in conformitate cu legislatia aplicabila.
Asigurarea EuroGAP poate acoperi un autovehicul nou sau uzat din categoria M (autovehicule concepute si construite in principal pentru transportul persoanelor si al bagajelor acestora) sau din categoria N (autovehicule concepute si construite in principal pentru transportul marfurilor), asa cum sunt acestea definite in Directiva 2007/46/CE avand un Certificat de Inmatriculare valabil, ale carui detalii sunt specificate in Polita de Asigurare. Un autovehicul a carui greutate maxima tehnic admisibila/autorizata (totala) depaseste 3.500 kg sau al carui Pret de Achizitie depaseste suma de 490.000 RON cu TVA inclus pentru un Asigurat persoana fizica si 490.000 RON fara TVA pentru un Asigurat persoana juridica nu este considerat un Vehicul.
Daune totale in caz de accidente, furt, incendiu si dezastre naturale.
Factura sau contract de vanzare; certificat de inregistrare, cupon; lista detaliata (specificatii) a echipamentului optional al masinii; Polita Casco valabila incheiata la valoarea reala a masinii; kilometrajul efectiv la data evaluarii vehiculului utilizat.
Masinile vechi de pâna la 6 ani de la data primei inregistrari pot fi incluse in asigurare.
Pana la 6 luni de la data achizitionarii masinii.
Vehicule utilizate pentru transportul contractual al persoanelor cu remuneratie (taxe, inchiriere de masini, hoteluri si alte mijloace de transport similare etc.); vehicule cu regim special (ambulante, pompieri, politisti etc.); utilizate pentru angajari contractuale sau ale unor terti, cu exceptia cazului in care este asigurat de locatarul vehiculului si este inscris ca proprietar in cupon, vehicule pe care fiecare identificator (cadru etc.) a fost schimbat sau eliminat sau pe care a schimbat kilometrajul vehiculului sau data primei intrari in functiune a vehiculului, vehicule care nu sunt aprobate pentru functionarea pe drumurile din Bulgaria, vehicule care au fost importate individual in Romania (cu exceptia cazului in care li s-a oferit o exceptie pentru contractarea asigurarii de la Colonnade Insurance SA).
Anularea calatoriei
Asigurarea trebuie incheiata in cel mult 14 zile calendaristice de la momentul achizitionarii serviciilor turistice. In cazul in care data de inceput a calatoriei este de cel 30 de zile, asigurarea trebuie incheiata la momentul achizitiei serviciilor turistice.
Acest risc nu este acoperit de aceasta asigurare, in acest caz trebuie sa luati legatura cu companie aeriana sau agentia de turism de la care ati achizitionat pachetul.
In cazul anularii unei calatorii, Asiguratul va informa agentia de turism in scris cu privire la aceasta anulare si la motivele acesteia, in termen de 24 ore de la aparitia unui incident ce justifica aceasta anulare, sau – daca aceasta notificare nu este posibila din motive in afara controlului Asiguratului – in cel mult 7 zile calendaristice de la data incetarii motivului ce justifica anularea.
In cazul anularii unei calatorii asigurate, Asiguratorul va rambursa, in limita sumei asigurate, cheltuielile documentate pe care Asiguratul este obligat sa le plateasca unui tour-operator, companie aeriana, hotel sau alt furnizor de servicii de calatorie (inclusiv plati in avans pentru transport, cazare, taxe de intrare si orice alte servicii turistice conexe preplatite, nerealizate si nerambursabile).
Calatorie internationala
Asigurarea poate fi achizitionata simplu si rapid online prin plata cu cardul bancar.
Asigurarea acopera costurile aferente tratamentelor medicale, repatrierea medicala, decesul accidental, intarzierea zborului si ofera acces la servicii de asistenta 24/7 la nivel international.
Asigurarea este valabila cu conditia ca aceasta sa fie achizitionata inainte de inceperea calatoriei. Daca va aflati in strainatate la momentul incheierii asigurarii, raspunderea Asiguratorului nu va fi asumata mai devreme de expirarea a 3 (trei) zile de la data incheierii asigurarii si a platii primei de asigurare.
In cazul urgentelor medicale, in momentul producerii evenimentului asigurat, se apeleaza numarul de telefon +4 (0)21 307 92 40 la orice ora. Aici va raspunde un operator al Companiei de Asistenta care va prelua cazul si va lua legatura cu unitatea medicala care va va acorda ingrijirii. In acelasi timp, va prelua si cheltuielile medicale, daca evenimentul produs se incadreaza in conditiile politei.