Inregistrati o dauna

Cand vine vorba de deschiderea unui dosar de dauna - fie ca este vorba despre casa, afaceri sau in interes agricol - lucrurile pot deveni putin stresante. Toate acele apeluri telefonice, hartii si documente oficiale … De aceea am facut procesul cat mai usor si comod posibil cu noua noastra functionalitate de inregistrare online. Aceasta este disponibila 24/7, astfel incat sa va puteti inregistra cererea in ritmul dumneavoastra in cativa pasi simpli.

Inregistrati o dauna online

Intelegerea procesului de daune

Nimeni nu vrea sa-si petreaca timpul avizand o dauna. Dar daca trebuie sa depuneti o solicitare, doriti sa fie cat mai comod posibil. Aflati lucrurile de baza ale procesului nostru de daune, inclusiv sfaturi utile pentru a face notificarea mai simpla si rapida - ceea ce poate insemna bani in buzunar dumneavoastra mai devreme.

De urmatoarele lucruri o sa aveti nevoie atunci cand notificati o dauna :

  • Un rezumat al celor intamplate – Oferiti-ne un rezumat concis al incidentului legat de solicitarea dumneavoastra.
  • Ce suma doriti sa fie rambursata – Enumerati pierderile dumneavoastra specifice si suma pe care o doriti pentru fiecare.
  • Dovada daunei – Oferiti-ne documentatia justificativa pentru a ne ajuta sa va verificam dauna. Consultati documentele noastre necesare pentru anumite elemente de care ati putea avea nevoie pentru inregistrarea diferitelor tipuri de daune.

Inregistrati dauna

Ne dorim sa va facem aceasta experienta cat mai simpla si avantajoasa posibil. Pentru a incepe cu dauna dumneavoastra, trebuie sa identificam polita de asigurare. Avem nevoie de urmatoarele informatii : 

  • Numarul politei de asigurare (numarul politei se afla in documentele pe care le-ati primit atunci cand v-ati achizitionat polita)
  • Documentele care ofera mai multe detalii legate de dauna
  • Detaliile bancare la care doriti sa trimitem rambursarea
  • Numarul de telefon
Inregistrati o dauna online


Modalitati alternative de inregistrare a unei daune

Puteti alege din diferite optiuni de notificare a daunelor: inregistrarea daunei online, si chiar prin e-mail (daune@colonnade.ro) sau prin posta la urmatoarea adresa:  

Colonnade Insurance SA Luxembourg – Sucursala Bucuresti

Str. Buzesti nr. 82-94, sector 1

011017 Bucuresti

Lista cu formularele de dauna disponibile poate fi gasita aici.

Lista de verificare a documentatiei daunelor

Pentru a va procesa dauna cat mai repede posibil, trebuie sa avem documentele justificative ale daunei. Daca nu aveti inca toate documentele, nicio problema. Puteti in continuare sa va inregistrati dauna si sa reveniti mai tarziu pentru a trimite documentele suplimentare.

Documentele lipsa pot fi livrate prin e-mail la adresa daune@colonnade.ro sau prin posta traditionala la urmatoarea adresa :

Colonnade Insurance SA Luxembourg – Sucursala Bucuresti

Str. Buzesti nr. 82-94, sector 1

011017 Bucuresti

Pentru a vizualiza documentele care vor fi necesare pentru inregistrarea daunei dumneavoastra, va rugam sa accesati link-ul de mai jos

  • Documentatie foto de identificare a vehiculului (serie sasiu, placuta de inmatriculare, etc.)
  • Documentatie foto a vehiculului (vedere din lateral, din fata si din spate, etc.)
  • Documentatie foto a kilometrajului vehiculului
  • Documentatie foto a pieselor sparte inainte de demontare
  • Copie a comenzii de reparatie cu definitia pieselor stricate, pretul estimat al reparatiei si termenul de reparatie
  • Copie a detaliilor reparatiei (calcul detaliat al reparatiei/listarea tuturor articolelor relevante)
  • Copii ale documentelor care dovedesc defectiunea
  • Documentatie foto a pieselor stricate demontate (aprobata de asigurator)
  • Documentatie foto a pieselor noi (aprobata de asigurator)
  • Documentatie foto a pieselor noi/reparate montate pe vehicul
  • Copie a facturilor de reparatii (piesele de reparatie aprobate de asigurator)
  • Fotografii de la locul accidentului
  • Copie a documentului care confirma dauna totala a vehiculului, intocmic de asiguratorul RCA/ Casco, incluzand cel putin urmatoarele date: valoarea de piata a vehiculului in ziua avariei, valoarea ramasa dupa accident, calcul detaliat din totalul prejudiciului, suma despagubirii platite de asiguratorul RCA/ Casco.
  • Copie dupa polita de asigurare RCA/ Casco valabila in ziua producerii daunei
  • Copie dupa factura de cumparare a vehiculului
  • Copie dupa certificatul de inmatriculare a vehiculului (toate paginile)
  • Copie a raportului politiei
  • Copie a biletelor de avion alternative (anularea zborului original)
  • Copie a facturii taxei de anulare
  • Copie a confirmarii de intarziere/anulare furnizata de compania aeriana relevanta
  • Copie a biletelor de avion
  • Copie a rambursarii furnizata de compania aeriana relevanta (anularea calatoriei)
  • Copie a contractului de calatorie (calatoria achizitionata prin agentie de turism)


  • Copie a facturilor pentru bunurile personale furate/deteriorate
  • Copie a confirmarii de intarziere/anulare furnizata de compania aeriana relevanta
  • Copie a biletelor de avion
  • Facturi originale de reparatii 
  • Fotografii cu lucrurile deteriorate
  • Copie a raportului oficial de revendicare a bagajelor (de exemplu raportul de politie, protocol PIR, etc.)
  • Lista lucrurilor furate/deteriorate, inclusiv pretul initial de achizitie si anul achizitiei
  • Facturile originale pentru costurile necesare in timpul unei intarzieri relevante a zborului 


  • Documente medicale
  • Raportul politiei sau al parchetului
  • Facturi originale
  • Documente de desemnare a beneficiarului
  • Copie dupa actul de identitate al beneficiarului
  • Certificat de deces
  • Raport medical post-mortem
  • Rezultatul testului de sange pentru masurarea valorii alcoolemiei
  • Certificatul de asigurare
  • Copie rapoarte medicale, facturi pentru costuri suplimentare in caz de accident/vatamare 
  • Copie a raportului oficial de revendicare (de exemplu raportul de politie, etc.)
  • Facturi/cheltuieli pentru tratament
  • Copie a raportului medical relevant (din strainatate)
  • Copie a raportului medical relevant (inclusiv data si diagnosticul)


  • Raportul politiei in caz de efractie, furt sau vadalism
  • In caz de incendiu, documentatie privind interventia Serviciului de Pompieri
  • Dovezi adecvate ale revendicarii dumneavoastra (fotografii, chitante, facturi)
  • Fotografii
  • Expertiza reparatiilor
  • Factura de reparatii
  • Dovada de cumparare
  • Factura pentru inlocuirea aparatului
  • Document de distrugere/casare

In cazul furtului de portofel :

  • Raportul politiei privind pierderea sau furtul portofelului dumneavoastra
  • Documente care dovedesc valoarea costurilor asociate schimbului de documente si carduri personale pierdute
  • Dovezi adecvate ale efractiei sau talhariei

In cazul pierderii sau furtului cardului de card :

  • Raportul de la politie privind furtul unui card de credit

In cazul pierderii sau furtului de chei, documentele necesare sunt :

  • Raportul de la politie privind furtul de chei
  • Documente care dovedesc costul lacatusului, schimbarea incuietorilor sau cheilor
  • Pedigree, carnet de vaccinare/certificat
  • Raport veterinar
  • Factura de la veterinar

Statusul unei daune

Informatii despre statusul unei daune pot fi obtinute de la Departamentul de Daune :

- Prin e-mail la urmatoarea adresa: daune@colonnade.ro

- Prin telefon la +4021 300 96 21


Intrebari frecvente si sfaturi utile

Echipa noastra de daune a primit feedback-ul clientilor nostri si a folosit acest lucru pentru a crea o lista de raspunsuri la cele mai frecvente intrebari. Va rugam sa parcurgeti sectiunile de mai jos – daca nu gasiti raspunsul pe care il cautati, nu ezitati sa ne contactati – suntem aici pentru a va ajuta !

Va puteti astepta ca dauna dumneavoastra sa fie verificata si ca orice informatie pe baza careia a fost citata polita dumneavoastra sa fie validata pentru exactitate. Aceste verificari, impreuna cu masurile noastre de combatere a fraudei, sunt efectuate rapid. Odata verificata, vom trata dauna dumneavoastra fara intarziere. In orice moment, va vom trata corect si va vom oferi beneficiile disponibile conform politei, in conformitate cu cele mai bune practici din industrie.

Puteti notifica un eveniment 24 de ore din 24, 365 de zile pe an prin solutia noastra online.

In cazul in care trebuie sa discutati cu un responsabil de daune, puteti face acest lucru intre orele 09:00 - 17:30, de luni pana vineri. Vi se va furniza numele responsabilului dumneavoastra dedicat de gestionare a daunelor si un numar de contact direct atunci cand va scriem pentru prima data in termen de 2 zile lucratoare de la prima notificare a daunei dumneavoastra.

Ne puteti trimite un e-mail in orice moment, desi va vom raspunde doar intre orele 09:00 - 17:30, de luni pana vineri. 

O dauna simpla in care nicio alta parte nu este implicata va fi, cel mai probabil, solutionata intr-o perioada foarte scurta de timp. Daunele cu mai multe parti care implica dispute de raspundere pot dura mult mai mult. Daunele care implica vatamari semnificative pot dura mai mult timp pentru a se solutiona. 

Ne vom stradui sa va solutionam dauna cat mai repede posibil si sa va actualizam statusul acolo unde este necesar.

Majoritatea clientilor prefera sa primeasca despagubirea prin transfer bancar. Responsabilul de dauna va cere sa furnizati detaliile bancare, codul IBAN, numarul de cont, astfel incat sa poata efectua tranzactia.

Daca aveti nevoie sa emitem plata catre o alta parte, vom avea nevoie sa ne furnizati o confirmare scrisa in acest sens.

Contacte utile

Departament Travel 

Luni - Vineri 09:00 – 17:30

Telefon: +4021 300 96 21

Email: office@colonnade.ro 


Departamentul de Daune

Luni - Vineri 09:00 - 17:30

Telefon: +4021 300 96 21

Email: daune@colonnade.ro


Serviciul de Asistenta disponibil 24/7

Telefon: +4021 307 92 40