Cu asigurarea pentru anularea calatoriei, nu trebuie sa iti faci griji daca o situatie neprevazuta iti schimba planurile.

De ce sa te asiguri

Acoperire de lunga durata

Contractul de asigurare poate fi incheiat pentru o perioada specifica de timp, intre 1 zi si pana la 365 de zile.

Protectie financiara in cazul anularii calatoriei

Acoperirea cheltuielilor de calatorie si/sau cazare platite in avans si care nu sunt recuperabile din nicio alta sursa ca urmare a anularii calatoriei.

Acoperire Covid-19

Anularea calatoriei ca urmare a imbolnavirii cu virusul Covid-19 este acoperita de aceasta asigurare.

Destinata pentru

  • Dedicata persoanelor care vor sa achizitioneze pachete de asigurare in avans, fara a se ingrjora pentru costurile de anulare.
Ce se asigura?

Domeniul de acoperire include: 

Asigurarea pentru anularea calatoriei in cazuri de urgenta: 

1)Asigurarea va acoperi costurile percepute de la Asigurat pentru cheltuielile de calatorie si/sau cazare dar fara sa depaseasca valoarea prevazuta in Contractul de asigurare pentru astfel de cheltuieli platite in avans de catre Asigurat, mai putin suma deductibila prevazuta in Contractul de asigurare daca este cazul, si pentru care Asiguratul este raspunzator legal si care nu sunt recuperabile din nicio alta sursa, ca urmare a anularii calatoriei in intervalul de timp cuprins intre data platii cheltuielilor de calatorie si data inceperii Calatoriei Asigurate, si in cazul cazarii, inainte de folosirea cazarii respective. 

2) Contractul de asigurare pentru anularea calatoriei poate fi incheiat in cel mult 5 zile de la data emiterii biletului, de la data rezervarii cazarii si de la plata partiala sau integrala a taxei, dar cu cel mult o zi inainte de data indicata pe bilet ca fiind data inceperii calatoriei si cu cel mult o zi inainte de sederea planificata la un hotel. 

3) Asiguratorul va rambursa costurile suportate de Asigurat in legatura cu anularea calatoriei, cu conditia ca aceasta anulare sa fie urmarea: 

    • Unui accident grav a Asiguratului sau a Partenerului de calatorie al Asiguratului ce are ca urmare imposibilitatea deplasarii Asiguratului in calatoria asigurata sau limitarea semnificativa a capacitatilor fizice ale Asiguratului, i.e. ce are ca urmare imposibilitatea sa de a se misca sau de a-si purta de grija fara asistenta unui tert in perioada calatoriei planificate de catre Asigurat; 
    • Unei imbolnaviri grave subite a Asiguratului sau a Partenerului de calatorie al Asiguratului, ce face imposibila deplasarea acestuia in calatoria asigurata, fara anticiparea recuperarii inainte de calatoria in strainatate planificata de catre Asigurat; 
    • Unei imbolnaviri subite grave sau unui accident personal al unui membru al familiei Asiguratului, fara anticiparea recuperarii inainte de calatoria in strainatate planificata de catre Asigurat;
    • Unei imbolnaviri subite grave sau unui accident personal al unui membru al familiei Asiguratului, ce limiteaza in mod semnificativ capacitatile fizice ale membrului respectiv (i.e. ce are ca urmare imposibilitatea sa de a se misca sau de a-si purta de grija fara asistenta unui tert in perioada calatoriei planificate de catre Asigurat), ce necesita prezenta Asiguratului pe teritoriul Romaniei sau pe teritoriul tarii de resedinta permanenta a Asiguratului, confirmate de certificatul emis de un doctor; 
    • O sarcina cu factor de risc, complicatii in sarcina Asiguratului sau a sotiei/partenerei Asiguratului, ce are ca urmare o spitalizare ce dureaza cel putin sapte zile, avand loc in perioada calatoriei in strainatate sau in perioada de 7 zile imediat inainte de data plecarii; Compania de Asigurare este raspunzatoare in legatura cu nasterea prematura de catre Asigurat sau de catre sotia/partenera Asiguratului, ce calatoreste impreuna cu Asiguratul; raspunderea Companiei de Asigurari pentru acest motiv apare cu conditia ca la momentul incheierii contractului de asigurare Asiguratul si/sau sotia Asiguratului sa fi fost in cel mult a opta saptamana de sarcina si atunci cand evenimentul ce a dus la anularea biletului de zbor a avut loc cel tarziu inainte de sfarsitul celei de a douazeci si patra saptamani de sarcina; 
    • Decesul Asiguratului; 
    • Decesul unui membru al familiei Asiguratului, cu conditia ca acest deces sa fi avut loc in perioada de 60 de zile dinaintea datei plecarii; 
    • O spargere, un incendiu sau o inundatie in locul de resedinta permanenta al Asiguratului, pe teritoriul Romaniei sau in tara de resedinta permanenta a Asiguratului, ce necesita luarea de masuri legale si administrative in perioada calatoriei planificate, in cursul carora este necesara prezenta Asiguratului; 
    • Un furt dovedit al documentelor indispensabile in timpul calatoriei, de exemplu pasaport, carte de identitate, viza de intrare – cu conditia ca acest furt sa fi avut loc in perioada de 14 zile dinaintea datei plecarii si sa fi fost raportat autoritatilor corespunzatoare;
    • Un furt sau incendierea unui vehicul ce apartine Asiguratului, la locul de resedinta al Asiguratului, ce necesita luarea de masuri legale si administrative in cursul carora este necesara prezenta Asiguratului in tara de resedinta a Asiguratului, in masura in care acest eveniment a avut loc in cele 14 zile imediat anterioare datei plecarii.

Suma asigurata indicata in documentul de asigurare va constitui limita superioara a raspunderii Companiei de Asigurare, a carei valori maxime, totusi, nu va depasi echivalentul a 20.000 RON.

Ce nu se asigura?

Asigurarea nu acopera, printre altele, urmatoarele riscuri : 

  • Falimentul societatii care organizeaza calatoria; 
  • Riscurile acoperite de asigurare, daca au trecut 5 sau mai multe zile de la data emiterii biletului sau de rezervare a cazarii si plata unei parti sau a intregului pret; 
  • In cazul in care persoana asigurata nu a fost acoperita anterior sub costul asigurarii de anulare a evenimentului turistic sau sub costul revenirii anterioare a asigurarii evenimentului turistic; 
  • Anularea concediului persoanei asigurate de catre angajator sau angajatorul care nu acorda concediu sau schimbarea datei de concediu a persoanei asigurate; 
  • In cazul in care persoana asigurata nu a informat in scris operatorul de turism cu privire la anularea biletului si motivele acestei anulari.

Unde beneficiez de asigurare? 

Acoperirea asigurarii va fi furnizata in functie de zona geografica selectata de catre Detinatorul Politei, fie Zona Europa, fie Zona Mondiala (calatorii interne si externe). 

  • Zona Europa - continentul Europa (excluzand Rusia), inclusiv insulele vecine si tarile non-europene invecinate cu Mediterana (excluzand Algeria, Israel, Liban si Libia si Rusia, aceasta din urma facand parte din Zona Mondiala); 
  • Zona Mondiala –intreaga lume, cu exceptia oricaror calatorii in, catre sau prin teritoriile urmatoarelor tari: Iran, Siria, Sudan, Coreea de Nord si regiunea Crimeei.

Cand incepe si cand inceteaza acoperirea?

Asigurarea pentru Anularea Calatoriei va incepe la data incheierii unei Polite, dar nu mai devreme de ziua urmatoare zilei platii primei de asigurare, si va inceta: 

  • la ora plecarii, indicata pe bilet, in cazul unei calatorii cu avionul, 
  • la ora plecarii trenului, in cazul unei calatorii cu trenul, 
  • la ora plecarii autocarului, in cazul unei calatorii cu autocarul, 
  • in penultima zi a sederii planificate la hotel, in cazul achizitionarii de cazare. 

Raspunderea Companiei de Asigurari va inceta intotdeauna: 

  • La epuizarea sumei asigurate; 
  • La incetarea contractului de asigurare inainte de data convenita a finalizarii acoperirii asigurarii, in baza acordului reciproc al partilor sau prin rezilierea de catre una dintre Parti; 
  • La retragerea din contractul de asigurare; 
  • La decesul Asiguratului – cu privire la respectivul Asigurat; 
  • La parasirea de catre Asigurat a teritoriului tarilor ce apartin zonei geografice indicate in contractul de asigurare; 
  • Nu mai tarziu de miezul noptii in ultima zi a perioadei asigurate; 
  • In cazul unei asigurari pentru anularea unui bilet de avion– la ora indicata pe bilet ca fiind ora plecarii.

Intrebari frecvente

Asigurarea trebuie incheiata in cel mult 14 zile calendaristice de la momentul achizitionarii serviciilor turistice. In cazul in care data de inceput a calatoriei este de cel 30 de zile, asigurarea trebuie incheiata la momentul achizitiei serviciilor turistice.

Acest risc nu este acoperit de aceasta asigurare, in acest caz trebuie sa luati legatura cu companie aeriana sau agentia de turism de la care ati achizitionat pachetul. 

In cazul anularii unei calatorii asigurate, Asiguratorul va rambursa, in limita sumei asigurate, cheltuielile documentate pe care Asiguratul este obligat sa le plateasca unui tour-operator, companie aeriana, hotel sau alt furnizor de servicii de calatorie (inclusiv plati in avans pentru transport, cazare, taxe de intrare si orice alte servicii turistice conexe preplatite, nerealizate si nerambursabile).

In cazul anularii unei calatorii, Asiguratul va informa agentia de turism in scris cu privire la aceasta anulare si la motivele acesteia, in termen de 24 ore de la aparitia unui incident ce justifica aceasta anulare, sau – daca aceasta notificare nu este posibila din motive in afara controlului Asiguratului – in cel mult 7 zile calendaristice de la data incetarii motivului ce justifica anularea.

Documente importante

Termeni si conditii generale ale asigurarii de anulare a calatoriei

descarca

Document de informare privind produsul de asigurare

descarca

S-ar putea sa va intereseze

Asigurarea de calatorie internationala ofera protectie in cazul evenimentelor care pot aparea pe parcusul calatoriei dumneavoastra in strainatate impotriva riscurilor de deces, accidentare, imbolnavire, pierdere a bagajelor, raspundere civila, cheltuieli juridice sau pierderea banilor.

Asigurarea de investitii financiare la cumpararea unei masini

Cum poti achizitiona asigurarea

Pentru a achizitiona asigurarea, te rugam sa te adresezi partenerilor nostri.

Afla mai multe